четвер, 28 листопада 2013 р.

Гра - основна діяльність молодшого школяра


Я прагну досягти в житті простого дива.
Хай будуть терна на путі, хай буде злива
невдач, поразок і падінь... Але на щастя,
серед прийдешніх поколінь у моїй власті
плекати  віру і тепло, і вчить любити.
Я прагну сіяти добро й талант творити.
Гра, як основна діяльність дитини в молодшому шкільному віці,є постійною її супутницею. Гра для дитини – перша можливість проявити себе, самовиразитись і самоствердитись. За словами Виготського, «гра дитини – це творче переосмислення пережитих вражень, комбінування їх і побудова з них  дійсності, яка відповідає запитам і інтересам самої дитини», тобто гра розглядається як творча діяльність, в якій наочно виступає комбінуючи дія уяви. Тому в своїй роботі використовую розвивальні ігри як засіб навчання і виховання.
Так, для розвитку
-       фонематичного слуху використовую такі ігри :«З яких звуків складається слово?», «Заміни звук».
-       уваги: гра «Морський бій», «Шифрувальник», «Ланцюжок», різноманітні анаграми, кросворди.
-       мислення: «Чарівні перетворення» (Дібрати до поданого слова якнайбільше  нових слів, замінюючи лише одну літеру: нора-нога-ноша, «Розумові розминки», Гра «Впізнай тваринку»)
— Подумайте, про яких тварин так говорять.
Сірий, косий, вухатий, боягузливий – це … (зайчик).
Руденька, прудка, оченята як намистини – це … (білочка).
Маленька, сіренька, хвостик як шило – це … (мишка).
Високий, прудкий, має гарну гриву – це … (кінь).
— На яке запитання відповідають слова – відгадки?
-       мовлення: Гра «схожі хвостики» (Дібрати до запропонованого слова , слова схожі за звучанням: пташка-комашка, ромашка, Чебурашка…), чистомовки, приказки, скоромовки.
У своїй роботі також використовую інноваційні технології навчання. Саме інноваційний підхід забезпечує позитивну мотивацію здобуття знань, активне функціонування інтелектуальних і вольових сфер, сприяє розвитку творчої особистості. Тому в своїй роботі поєдную групові та індивідуальні форми роботи, застосовую елементи інтерактивного навчання , надаю перевагу таким інтерактивним прийомам і методам, як: «Акваріум»,«Мікрофон», «Асоціативний кущ», «Мозкова атака», «Рефлексія».
Незважаючи на розмаїття нововведень, основною формою організації навчальної діяльності учнів залишається урок. Готуючись до нього, продумую кожен його етап, добираючи ефективні методи та прийоми.
У концепції говориться про те, що сучасний урок повинен бути пов'язаний не тільки із засвоєнням школярами певної суми знань, а й цілісним розвитком особистості, її пізнавальних і творчих здібностей. З метою удосконалення навчального процесу використовую нетрадиційні форми навчання або їх елементи . У своїй практиці, при вивчені нового матеріалу, часто застосовую такі нетрадиційні уроки як: урок-свято, урок-телепрограма, урок-подорож, урок-екскурсія,театралізований урок. Для поглиблення та розширення знань учнів проводжу уроки-проекти,уроки цікавих повідомлень.
Застосовую в своїй роботі такі засоби пізнання, які розширюють можливості органів чуттів сприймати та запам’ятовувати. А саме   мультимедіа: ППЗ, відео демонстрації, мультимедіа-призентації,     навчальні фільми. Ці ресурси допомагають :створити психологічну атмосферу уроку під час організаційного етапу, за якої досягається успіх навчальної діяльності,оцінити базові знання учнів під час перевірки,дати можливість учням оголосити тему та мету   уроку,ознайомити з новою інформацією,закріпити нові знання,інформувати та інструктувати дітей про  завдання( домашнє завдання).
Вважаю, що тільки при глибоких теоретичних знаннях вчителя, з ретельною підготовкою до уроку та творчим підходом самого вчителя до уроку, гарантовано проведення ефективного уроку.

Немає коментарів:

Дописати коментар